reklama

Hlboké myšlienky všedného dňa: Odkladanie vecí ... Prokrastinácia.

Aj ja niekedy trpím touto ,,chorobou“ už veľa rokov. Či už počas štúdia, alebo aj v bežných veciach. Viem, že to mám len v hlave, ale moja hlava žije svoj vlastný život a mňa nie vždy zapája, nie to žeby ma zakaždým poslúchala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Múdra encyklopédia uvádza, že to nie je číra lenivosť. Čiže nie je to fyzická, ale psychická záležitosť čo je podľa mňa horši variant. Odkladám skutočne všetko čo sa dá od uloženia ponožiek do skrine cez učenie sa na skúšku až po vybavovanie akýchkoľvek otravných záležitostí po úradoch či doktoroch. Milión ľudí odkladá všemožné veci. Zajtra napíšem seminárku, zajtra začnem cvičiť, zajtra ho niekam pozvem, zajtra dám výpoveď, zajtra už naozaj pôjdem na preventívu, zajtra začnem odznova, zajtra budem lepší človek. Sme schopní nájsť si kopec výhovoriek aby sme nespravili jednu vec, no dokopať sa k danej činnosti to je náročné. Reálny príklad je: radšej umyjeme riad, popraceme byt, spravíme si poriadok v starých súboroch, urobíme nezmyselnú foto koláž, vyčistíme si topánky a upraceme celý botník len aby sme sa ešte nešli učiť. (Nesmiem zabudnúť, že k tejto ,,chorobe“ nám dopomáhajú aj naše obľúbené seriály, a klasický sebaklam – pozriem si už len jeden diel, no nie ešte chcem vedieť ako to s nimi skončí tak ešte jeden a tak to pokračuje.)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ťažko je bojovať proti niečomu, čo je našou vlastnosťou. Dá sa to, ale je to ťažké. Poeticky si niekedy vravím, že som ako Leonadro da Vinci, ktorý mal problém vydržať pri jednej činnosti. Často sa ja sama totiž sústredím na viacero problémov (áno som žena zvládam robiť viac vecí naraz, no tak max.3-4, ale 8 je už priveľa) a to rozbíja moju pozornosť na menšie kúsky, no a niekedy dokonca napokon nerobím ani jednu vec. Ale už na tom pracujem (niekoľko mesiacov) a poväčšine sa mi to darí. Treba sa len prinútiť, zaprieť, nevymýšľať a nehľadať sám pred sebou výhovorky (čo je trápne.) Dá sa to všemožne zadeliť, na hodiny počas dňa, dni v týždni, kedy vtedy spravím to a to. Ak splním zo začiatku pár ľahších vecí potom sa dokopem už aj k tým zložitejším, len treba začať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Čo môžete odložiť raz, odložíte vždy.“ Bill Gates.

Daška Brösztl

Daška Brösztl

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dievča, ktoré rado objavuje nové veci, a baví ju uživať si život naplno. Zoznam autorových rubrík:  Hlboké myšlienky všedného dňa!UmenieÍrskoDejinySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu