reklama

Hlboké myšlienky všedného dňa: Deň bez mobilov.

Cez víkend sme mali svetový deň bez mobilných telefónov. Asi málo kto to registroval, popravde ja som sa k tejto info tiež len náhodou dostala. No je to každopádne na zamyslenie ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Pred pár dňami som cestovala mhdčkou (rada pozorujem ľudí ako sa tvária, čo majú na sebe a podobne, kráti mi to čas) a zažila situáciu tak bežnú v dnešnej dobe, že neviem či mi z toho bolo zle, alebo smutno. Stála som v buse a vedľa mňa dve mladé baby a dvaja chalani. Dievčatá boli očividne kamarátky (mali rovnaké bundy aj kabelky a neskôr si spolu šli sadnúť) no za cestu, ktorá trvala približne pätnásť minút si medzi sebou nevymenili ani jedno, jedine slovko. Nie neboli pohnevané, alebo tak raz sa na seba usmiali (keď si šli spolu sadnúť.) Celý čas totiž ťukali do mobilov. A chalani čo stáli hneď vedľa si tiež neskôr šli spolu sadnúť. Oni prehodili medzi sebou za celu cestu ,,až“ tri silné slová (ideme si sadnúť? – waw.) Inak mali v ušiach slúchadla jeden svoje, druhy svoje a tiež nespustili oči z mobilov (tabletov či čo to mali, to je jedno.) Nie, nie som stará osoba zabudnutá v čase. Viem doba pokročila, ale to neznamená, že bežná reč – komunikácia medzi ľuďmi by mala byť na ústupe. Pomaly už ,,chudáci“ keď budú medzi sebou off a nie online, nebudú vedieť čo robiť, čo povedať, ako reagovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Áno aj mne sa stane, že v autobuse si vybavím nejaký ten mail, ktorý som ráno nestihla dopísať, alebo odošlem smsku, a s mp3 chodím všade, samozrejme keď som sama a nie v prítomnosti blízkych. Nedalo by mi to sedieť, stáť či ísť vedľa osoby ktorú poznám a neprehodiť s ňou aspoň pár viet. Jasne stane sa, že človek nemá náladu a podobne, ale mať oči zapichnuté len na displeji mi príde choré. Keďže dnes už sú aplikácia skoro na všetko, človek má svoj telefón neustále v ruke. Božechráň, žeby sa od neho odlúčil.

Prvý svetový deň bez mobilu sa konal 6. februára 2001 a trval až tri dni. Mobil sa stal už skoro neodlúčiteľným spoločníkom dnešného človeka a samozrejme zmenil aj jeho spôsob komunikácie. Niekto si bez mobilu nevie predstaviť pár dni, možno ani hodín. Tento deň, ktorý vznikol z iniciatívy Francúza Phila Marsoa (spisovateľa), by mal podnietiť ľudí k úvahám, ako technologický prostriedok zasiahol do ich správania a celkového vnímania sveta. Samozrejme aj ja využívam mobil na uľahčenie akýchkoľvek vecí (aj keď čuduj sa svete, nie nemám smartfón, ale obyčajný telefón) ako napríklad budík, kalkulačka, kalendár, a vymoženosť posledných rokov aj google pomocník. Áno je to skvelé keď niečo potrebujem urýchlene nájsť a viem, že pomoc mám hneď vo vrecku, nie v ruke ako maniak. Asi rok, alebo dva dozadu som mobil stratila (a prežila som to v zdraví) či skôr sa on zapotrošil. Ja som bola tým pádom na dobu šestnásť dní bez mobilu. Mohla som vyhrabať starý a používať zatiaľ ten, ale povedala som si nie, nie som otrok skúsim to bez nebo. No a nepociťovala som žiadne vedľajšie účinky, ani žiadny absťák sa nedostavil. Dá sa to vydržať, a z časti je to aj oslobodzujúce, keďže ste určitým spôsobom nezastihnuteľná osoba. Celé by som to rada zhrnula tak, že stačí vedieť vypnúť. Viem,že to môže znieť drasticky, ale treba to len skúsiť ak je možnosť ;)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

,,Chvála mobilom, lebo budúcnosť je ružovo úžasná, čo všetko umožňuje mobilný telefón! Ešte trošku technického vývoja a bude sa možné dovolať aj spravodlivosti.“ Peter Gregor.

Daška Brösztl

Daška Brösztl

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dievča, ktoré rado objavuje nové veci, a baví ju uživať si život naplno. Zoznam autorových rubrík:  Hlboké myšlienky všedného dňa!UmenieÍrskoDejinySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu