reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Daška Brösztl

Daška Brösztl

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dievča, ktoré rado objavuje nové veci, a baví ju uživať si život naplno. Zoznam autorových rubrík:  Hlboké myšlienky všedného dňa!UmenieÍrskoDejinySúkromnéNezaradené

reklama

Dejiny

Aténska škola

Daška Brösztl

Aténska škola

Včera som bola v kníhkupectve kde si rada posedím a listujem. Prezerala som si knihu s obrazmi a zastavila som sa pri maľbe Aténska škola. Je to precízne dielo a verím, že v reály je ohromujúce. Prezerala som si ju pomerne dlho, až som na chvíľu nevnímala okolie. Po chvíli som si uvedomila, že vedľa mňa stojí malý chlapec (mohol mať asi 4 roky) a zrazu sa ma opýtal: ,,tebe sa ten obrázok páči? ... a ty poznáš všetkých tých ujov na ňom?" Prišla som domov a uvedomila si, že sama všetkých tých pánov nepoznám, a žeby nebolo od veci si ujasniť kto je kto (preto toto, malé zhrnutie z hodín – dejiny umenia.)

  • 26. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 024x
  • 6
Civilizácie v oblasti Mezopotámie

Daška Brösztl

Civilizácie v oblasti Mezopotámie

Prvá vyspelá civilizácia v povodí riek Eufrat a Tigris. (dnešný Irak, Kuvajt) Pôvodné obyvateľstvo, mezopotámske kmene nezanechali po sebe písomné pamiatky, vieme o nich iba z archeologických vykopávok.

  • 5. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 458x
  • 13
Prešovská Kalvária

Daška Brösztl

Prešovská Kalvária

Tak som si povedala keďže máme ešte stále sviatky pokoja, že vyskúšam tému z iného súdka. A prvé čo mi padlo do oka bola naša Kalvária. Mám to miesto veľmi rada. Kto navštívi Prešov, nemal by vynechať prechádzku na toto pokojné miesto. Či už človek ktorý je veriaci, ale aj tí, ktorí majú radi prírodu a vedia vychutnať pokoj, ktorý tomuto miesto rozhodne nechýba. Miesto s výhľadom rozhodne stojí zato, a trasa nie je náročná. Kalvária sa vyníma na kopci, odkiaľ akoby dohliadala na naše mesto. Nachádza sa na vŕšku kopcov, ktoré lemujú Prešov z juhozápadnej strany. Kalvária latinsky Calvaria, čo je latinský preklad slova Golgota. V stredoveku sa staval Kristov kríž medzi postavy Panny Márie a apoštola Jána v interiéri vo víťaznom oblúku (po reformácií sa stavali v prírode). Čo je vlastne Kalvária? Dá sa povedať, že súhrn niekoľkých kostolov (alebo kaplniek), ktoré predstavujú jednotlivé úseky krížovej cesty a Kristovo utrpenie.

  • 2. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 996x
  • 0
Nacionálny problém

Daška Brösztl

Nacionálny problém

Doslova o niekoľko hodín je tu začiatok nového roku. A to mi pripomína, že 1. januára je tak povediac ,,znovuzrodenie" Slovenskej republiky. Preto by som rada niečo napísala o situácií, ktorá ju síce predchádzala ale, predsa všetko so všetkým súvisí, ako vravel môj učiteľ fyziky. Česi a Slováci a otázka spoločného štátu ...

  • 30. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 293x
  • 8
reklama
SkryťZatvoriť reklamu